Nagrada za kratku priču

DSC08803Na regionalnom literarnom konkursu za kratku priču pod nazivom „Kako sam ubio ljubav“ rad učenika Luke Dojčilovića pod nazivom „Priča o velikom crnom džinu“  jedan je od nagrađenih i objavljenih radova. Udruženje građana „Trablmejker“, organizator i pokretač ovog konkursa, uvrstila je Lukin rad među najbolje iako je on, po propozicijama konkursa, bio znatno mlađi. Naime, Luka je učestvovao kao osmak i tako je bio najmlađi učesnik konkursa – posle Luke najmlađi učesnik ima 19 godina, a najstariji 62 godine. Ovde možete pročitati Lukinu priču! 🙂

Kako sam ubio ljubav ili Priča o velikom crnom džinu
Luka Dojčilović

Koračao sam brzo, udubljen u misli o upravo završenoj utakmici. Po ko zna koji put kroz glavu su mi prolazile slike loših dodavanja, neorganizovanih napada, nepreciznih šuteva… Zamišljen, obuzet potpunom razočaranošću u igru tima, nisam ni primetio da stojim, čekajući da pređem ulicu, iako je na semaforu već bilo zeleno svetlo.
Iz misli me je trgao poznati zvuk i izmamio mi osmeh na lice. Podigao sam glavu tražeći izvor iznenadne sreće i shvatio da stojim ispred muzičke škole kroz čije se otvorene prozore čula muzika. Osetio sam kako mi se raspoloženje popravlja i rešio da sednem na klupu u neposrednoj blizini.
Iz niza izvođenih melodija izdvajao se jedan poseban zvuk – zvuk klavira, moje prve, velike ljubavi. Imao sam tek šest godina kada su me roditelji odveli na prvi čas. Bio sam mali, pa mi je klavir izgledao kao veliki, crni džin, ali je sav strah nestajao kada sam čuo zvuke koje je pravio. Počeo sam redovno da vežbam i činilo mi se da me je, što sam više radio, džin nagrađivao lepšim melodijama.
Drugovi su počeli da me zadirkuju i govore da je klavir ženska stvar i da treba da budem kao i svi ostali i igram mušku igru – fudbal. Igrali su svaki dan i bili su stvarno srećni, a mene su ispraćali podrugljivim pogledima i komentarima svaki put kada bih odlazio u muzičku školu.
Počeo sam da patim. Drugovi su bivali sve bolji fudbaleri, dok sam ja bio odbačen iz njihovog društva. Trpeo sam to, kako mi se činilo, veoma dugo i nisam smeo nikome da se poverim, dok jednog dana nisam rekao roditeljima da me ispišu sa časova klavira i upišu na fudbal. Ubeđivali su me da to ne radim i davali mi mnoge razloge, ali sam bio uporan u svojoj odluci pa su me na kraju poslušali.
Postao sam odličan fudbaler, omiljen među drugovima i zaboravio na klavir sve do današnjeg dana kada sam, ni sam ne znam zašto, prošao pored muzičke škole gde me je veliki, crni džin svojom muzikom podsetio kako sam ljubav prema njemu nekada davno ubio.

Preporuka nastavnice:
povodom literarnog konkursa koji je raspisalo udruženje građana“Trablmejker“ šaljem vam rad učenika 8b odeljenja osnovne škole pri Matematičkoj gimnaziji u Beogradu. Luka je ne samo odličan đak, već i uspešan takmičar u prirodno-matematičkim disciplinama. Otuda sam smatrala da su njegova literarna interesovanja izuzetak od pravila i da ih zato treba nagraditi, ako ničim drugim, ono bar slanjem na neki od literarnih konkursa. Priča koju je Luka napisao možda nije u rangu onih koje će pristizati na vaš konkurs, ali možda bude zanimljiva drugoj deci (ukoliko imate nameru i njima da se obratite kroz vaš zbornik). U svakom slučaju, drago nam je da možemo da učestvujemo na vašem konkursu.

prof. srpskog jezika i književnosti Anđelka Petrović

One thought on “Nagrada za kratku priču

  1. Uredništvo zbornika u kome je izašla Lukina priča prosledilo mi je čestitku koja je stigla čak iz Ljubljane! 🙂 Evo teksta čestitke:

    Dragi Trablmejkerovci,
    knjiga je stigla u Ljubljanu i već je pročitana. Sa velikim guštom. Još jednom hvala i čestitke. Napravili ste veliku stvar. U zbirci su mjesta našli autori koje po godinama dijeli skoro pola stoljeća, pa zato posebno čestitam „malom“ Luki Dojčiloviću. Pozdravljam vas u nadi da ovo neće biti naša jedina suradnja.
    Branko Lučić

Ostavite odgovor

