Mi smo mumdžije, abažije, licidari…

5zvjbUčenici 7a i 7b nedavno su obrađivali posleničke pesme. Malo smo govorili o srpskoj narodnoj kulturi i običajima, čitali smo o mobi i prelu, saznali smo koje kujundžija i da hitroprelja i hitro prede, ali i misli. Sada je pred nama domaći zadatak pod nazivom Stari zanati. Evo šta bi trebalo da uradite…

  1. Podelićete se u grupe po četvoro, odnosno petoro. Ukupno četiri grupe zanatlija.

7A

  1. Prva grupa (tema): Mi smo EKMEDŽIJE
  2. Druga grupa (tema): Mi smo DUNĐERI
  3. Treća grupa (tema): Mi smo MUMDŽIJE
  4. Četvrta grupa (tema): Mi smo DRNDARI

7B

  1. Prva grupa (tema): Mi smo ZILDŽIJE
  2. Druga grupa (tema): Mi smo LICIDARI
  3. Treća grupa (tema): Mi smo SAKADŽIJE
  4. Četvrta geupa (tema): Mi smo ABADŽIJE

Kako izgleda izrada domaćeg zadatka?

  1. Domaći radite u PowerPoint-u
  2. Prezentacija bi trebalo da ima od 5 do najviše 7 slajdova
  3. Tekst, a potrudite se da ne preterujete u količini teksta (opredelite se da vi pričate), mora biti ispisan u skladu sa pravopisnim pravilima.
  4. Predstavljate se odeljenju npr. Mi smo abadžije.
  5. Objašnjavate čime se bavite, šta proizvodite
  6. Gde se vaš posao nalazio (mesto, grad, deo grada, deo Srbije…)?
  7. Zašto je vaš posao bio važan?
  8. Da li vaš posao i danas postoji?
  9. Istražujući temu, trudite se da je što više ilustrujete – pronađite slike vašeg zanata na internetu.
  10. Dogovorite se da svaki član grupe kaže po nešto o vašem zanatu. Prezentacija neće biti uspela ukoliko svi ne učestvujete.
  11. Priču o zanatu možete ispričati kao TV prezenteri (spikeri), možete odglumiti scenu, sami odaberite način i zabavite se dok budete radili, a zatim zabavite i nas.
  12. Najuspešnije zanatlije dobijaju ocenu – u dnevnik!🙂

Ostavite odgovor

