Da sam ja nastavnik…

56b49f8fe357deecf54ad7805209d79eDa sam ja nastavnik, nikada ne bih ovoliko smarao – nije li ovo rečenica koja je svakom od vas bar jednom prošla kroz glavu?🙂 O ulozi nastavnika i o stepenu njegovog smaranja možemo suditi samo ako se nađemo u njegovoj ili njenoj koži. Zato ćemo od ovog meseca početi jednu malu igru – svako od vas, učenika 1c, jednom mesečno imaće priliku da bude nastavnik. Kako i sa kojim ciljem, saznajte u nastavku teksta!🙂

Dakle, dragi mladi nastavnici, kolege, evo kako ćemo:

Ovog meseca, tačnije u sredu, naši nastavnici biće Lana, Marko i Teodora. Vaša nastavna jedinica se zove Književnost i proučavanje književnosti, a uloge su podeljene na sledeći način:

  1. Lana predaje nauku o književnosti i njene oblasti.
  2. Marko se bavi književnonaučnom metodologijom; spoljašnjim i unutrašnjim pristupom književnom delu i plurazimom metoda.
  3. Teodora predaje izvore za proučavanje književnog dela i slojevitu strukturu književnog dela.

Vaše nastavne jedinice se nalaze u Čitanci, naći ćete u sadržaju broj strana. Nije greh koristiti i drugu, dodatnu literaturu!🙂

Uslovi igre (za sve mlade nastavnike, ne samo za Lanu, Marka i Teodoru):

  1. Vaše izlaganje ne sme trajati duže od 15 minuta – planirajte vreme! Nakon isteka 15 minuta, prekidamo izlaganje.
  2. Odmerite šta je iz navedenih lekcija vrlo važno da vaši učenici zapamte.
  3. Imajte na umu da pričate odeljenju koje neke stvari prvi put čuje. Dakle, ne pričate meni, osnovano se sumnja da ja to već znam!🙂 Pričate nekom ko tek saznaje ono što vi već znate.
  4. Razmislite šta biste zapisali na tabli i u kom obimu. Flomaster ili kredu dobićete od nastavnice.
  5. Ako planirate dodatni materijal (tekstove ili slike), možete ih umnožiti ili odštampati u školi dan ranije. Dakle, nema potrebe da se izlažete bilo kakvom trošku.
  6. Ako planirate da koristite ppx ili neki video-materijal, proverite da li u učionici u kojoj imate čas postoji TV i kompjuter. I to se može obezbediti dan ranije.

Saveti mladim kolegama:

  1. Imate dovoljno iskustva da odvojite važno od manje važnog.
  2. Razmislite na koji način biste želeli da uključite učenike u saznajni proces. Zapamtite, za natavnika nema ništa gore od učenika koji je na času prisutan samo fizički. Vaš zadatak je da svima angažujete um – koliko je to moguće u predviđenom vremenu.
  3. Setite se šta vam smeta kod vaših nastavnika, a šta vas posebno zadivljuje, pa probajte da iskoristite njihove veštine.

Na kraju igre:

  1. Podeliću učenicima tzv. evaluacioni upitnik.
  2. Oni će oceniti vaš rad.
  3. Nastavnik koji dobije najviše ocene, biće ocenjen i u dnevnik.
  4. Ako ocenjivanje bude obesmišljeno neozbiljnošću drugih učenika, sav vaš trud pašće u vodu i niko neće dobiti ocenu. Zato, ocenjivači – budite savesni i objektivni, jer će i na vas, pre ili kasnje, doći red da budete nastavnik.

Šta je cilj ove igre?

  1. Dobro je ponekad svet pogledati iz drugačijeg ugla. Mislite o tome.🙂
  2. To je prilika za mene kao nastavnika da naučim nešto novo i drugačije od vas.  Misliću o tome.🙂

Ostavite odgovor

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se / Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se / Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se / Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se / Promeni )

Povezivanje sa %s