Drama u pesmi Dioba Jakšića

holy-g10Sedmaci su na času obradili narodnu epsku pesmu Dioba Jakšića. O značaju ove pesme možda najbolje govori prvi Vukov susret sa slavnim nemačkim piscem i pesnikom Geteom. Evo šta je Vuk o tome zabeležio: Pošto se poslije mnogih komplimenata posadimo na kanape (sofu), na koje je stajalo Grimovo pismo razvito i prevod Diobe Jakšića i jedna otvorena svezana novina, (Gete) reče: Vidite da nijeste Vi danas prvi put u mojoj sobi. Vi ste već odavno kod mene. Kad ja bacim oči na novine, a to recenzija moje prve Srpske gramatike. Sami mislite, kakav je to trijumf za mene bio. Potom smo se mnogo razgovarali o našim pjesmama, i čitao mi je Diobu Jakšića, i pitao me đekoje stihove kako je u originalu, i kazao je da će je on dati da se naštampa.

Domaći zadatak: Pesma Dioba Jakšića ima izrazitu dramsku sadržinu. Otuda se ona može podeliti na 6 dramskih celina. Pročitaj još jednom tekst pesme, a zatim u školskoj svesci napravi podelu na dramske celine  – šta bi u pesmi bio prolog, ekspozicija, zaplet, kulminacija, peripetija i rasplet? Pokušaj da svaku celiu označiš stihom iz pesme.

Ostavite odgovor

