O autorki

Anđelka Petrović radi u Matematičkoj gimnaziji od školske 2009/2010. godine. Završila je Filološki fakultet u Beogradu, grupa Srpska književnost i jezik. Magistrirala je takođe na Filološkom fakultetu u Beogradu 2010. godine. U izdanju Službenog glasnika objavila je knjigu (monografsku studiju) Usavršavanje nesavršenosti. Piše i objavljuje stručne i naučne radove.

Jedna je od autorki čitanki za 5, 6, 7. i 8. razred osnovne škole u izdanju Vulkan znanja.

Saradnica je Zavoda za vrednovanje kvaliteta obrazovanja i vaspitanja.

Posebna oblast njenog interesovanja su savremene informacione tehnologije i njihova primena u nastavi srpskog jezika i književnosti. Dva puta je osvojila nagradu Digitalni čas (2013/2014 i 2016/2017) koju Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija dodeljuje nastavnicima koji umešno koriste savremene informacione tehnologije u nastavi.

Voli svoj posao i uživa u njemu.

andjelka.petrovic@mg.edu.rs

6 thoughts on “O autorki

  1. Profesorka, Vaš sajt je izuzetan, sve pohvale Vama i Vašim đacima! Našli smo puno prelepih tekstova, analiza književnih dela, nagrađenih radova učenika, koji kasnije inspirišu moju decu da razmišljaju na teme i zajedno komentarišemo te teme !
    Ja sam doktor medicine iz Zaječara. Volim srpski jezik i književnost , Zajedno sa decom ponovo čitam književna dela koja imaju po nastavnom planu i programu i uživam u tome. Počeo sam da pišem i pesme i razmišljam da ih objavim ! Sa svojih 47. godina , sada mnogo zrelije analiziram sa njima književna dela , koje sam i sam nekada čitao u osnovnoj i srednjoj školi, doživljam ih na sasvim novi način, učim ih da pre čitanja pročitaju neke književne kritike ili analize iskusnih autora o tim delima. Da bi bolje razumeli književno delo , treba da pročitaju i prouče život autora i istoriske uslove i epohu u kojima su ta dela napisana, društvene norme, običaji, shvatanja i sl. koji su tada bili.
    Moj najstariji Dušan, je učenik 2. razreda srednje medicinske škole, smer farmaceutski tehničar. Treba sada da ima prvi pisani zadatak iz srpskog jezika, ali profesorka im je rekla da će imati “ slobodne teme“ tj. teme koje nisu u vezi sa književnim delima ( ona sama smišlja teme za pisani zadatak u skladu sa njihovim godinama u današnje vreme). Šta bi mogle da budu “ slobodne“ teme za 1.pismeni zadatak?( ništa im nije rekla u kom pravcu da razmišlja i na koje teme npr. ljubav i sl.da razmišljaju. Trebali su da imaju pisani zadatak naredne nedelje, ali im je danas rekla da će ga imati sutra!Tako je radila i u 1. raz., kao da ima neku fobiju da učenici ne pripreme teme kod kuće, pa samo prepišu u školi ! Mada, bi ipak trbalo da se nešto kaže đacima , da razmišljaju na neke teme i iz nakih oblasti! Pa ni pisci ne sednu odjedanput i napišu ceo roman ili neko delo, već neko vreme razmišljaju na temu, koja u njima “ sazri“, pa tek onda sedni i pišu svoje delo ! Ali , ona tako radi “ s neba , pa u rebra “ )
    Šta biste recimo Vi dali svojim đacima u 2. godini srednje škole iz srpskog jezika za 1. pismeni zadatak ? Da li Vi negde po nastavnom planu i programu imate spisak tema koje idu za đake 2. rayreda srednje škole ? ( Ja sam uz npr.Logosov udžbenik za OŠ na disku, koji ide uz udžbenik, našao spisak tema za pisane zadatke, a te teme su kasnije i zaista i bile )
    Oni rade po Zavodivoj čitanci za II razred srednje škole, autora : mr Ljiljana Nikolić, Bosiljka Milić, iyz2012. godine. Po udžbeniku su prešli dela iz doba prosvetiteljstva , Barokne tendencije u srpskoj književnosti.“Besede šajkašima, Crni bivo u srcu-Gavril Stefanović Venclović,
    Svetovanije, Plač Serbiji- Zaharije Orfelin,
    Srpska književnost epohe prosvetiteljstva: Pismo Haralampiju, Život i priključenija- DositejObradović.

    S poštovanje i srdačan pozdrav,
    dr med. Goran Zdravković !

  2. Poštovani gospodine Zdravkoviću,

    Hvala Vam za komentare o mom blogu. Drago mi je da ga pratite zajedno sa Vašom decom.
    Što se tiče tema za pismeni zadatak, vrlo je nezahvalno prognozirita šta bi nastavnik dao na određenom pismenom. Svaki nastavnik ima u vidu šta je predavao i na koji način, a takođe razmatra i mogućnosti i senzibilitet odeljenja. Spektar tzv. slobodnih tema je naročito širok. Ukoliko je dete pročitalo dela, ukoliko je pratilo na času i učestvovalo u diskusiji, ne bi trebalo nijednog trenutka da strepi od pismenog zadatka. Dva časa, koliko je predviđeno za izradu zadatka, sasvim je dovoljno da se sastavi koncept i razrade osnovne ideje. Imajući u vidu sadržaj Vaše poruke, uverena sam da Vaša deca marljivo čitaju i analiziraju književna dela, pa otuda ne vidim razlog za brigu. To je samo pismeni iz srpskog, ništa strašno! 🙂

  3. Povratni ping: Чеховљева драма „Ујка Вања“ – Професорка Марина

    • Dakle, za sve oni koji bi da Čehovljevoj drami priđu birajući još detaljniji pristup predlažem sledeći članak: „Metodička interpretacija drame Ujka Vanja Antona Pavloviča Čehova“, Milka Andrić, u: Prilozi jezičkom i književnom obrazovanju 1910-2010, knjiga 3, str.9-30. U članku Milke Andrić prepoznaćete neke od istraživačkih zadataka koji su vam već predloženi, ali ćete naći i one zadatke koji se nisu našli na mom blogu, a i te kako pomažu u oblikovanju pravog doživljaja Čehovljeve drame. Uživajte u impresionizmu! 🙂

  4. Povratni ping: Чеховљева импресионистичка драма – Професорка Марина

  5. Jako lepo tumačenje likova u romanu „Čiča Gorio“ bilo je baš od pomoći i uživso sam u slušanju
    Pozdrav iz Čačka
    Radomir
    II Razred Gimnazije u Čačku
    Društveno- Jezički smer

Postavi komentar